상세 컨텐츠

본문 제목

#롤리폴리 Battle 200

HOT NEWS

by 2영하 2023. 1. 25. 21:42

본문

반응형

#T:ARA vs CLASS:y / Roly-Poly

티아라와 제대로 붙은 클라씨

두 영상을 비교해보니 재밌네요. 10여년 전인데 아무래도 갖취지고 연습량도 훨씬더 많은 티아라가 더 잘 추는듯 보입니다. 좀더 프로페셔널해 보이네요.

사진/클라씨

■클라씨/롤리폴리 댄스커버

영상/롤리폴리 클라씨 댄스커버



사진/티아라

■티아라/롤리폴리

영상/롤리폴리/타아라


■가사 Lyrics

어디까지 왔나 또 어디 숨었나
맘에 들어 왔나 나나나나나 I like you

어디서 오셨나요 자꾸 눈이 가네요 그대 눈빛이
나는 참 맘에 드네요
옆으로 가고 싶지만 용기가 않나서 가슴이 떨려와
나는 참 망설이네요

몰라 어떡해 난 몰라 미치겠어 널 놓치기 싫어 너에게로
점점 다가갈래 점점 내 앞에서 떠날 수 없게

Roly Poly Roly Roly Poly
날 밀어내도 난 다시 네게로 다가가서
Roly Poly Roly Roly Poly
나만 보일꺼야 너에게 나를 보여 줄꺼야

시계는 왜 보나요 우리 만남부터 쭉 멈춰 있는데
나는 참 맘에 드네요
나 오늘 이상하네요 자꾸 떨리네요 그대를 보고서
나는 참 망설이네요

몰라 불안해 난 몰라 미치겠어 어디로 갈까봐 한걸음 더
점점 다가갈래 점점 내 눈에서 떠날 수 없게

I like like this I like like that I like this like that yeah

I like like this I like like that I like this like that yeah

Ah Ah Ah Ah Tonight
시간이 된거야 내게로 올거야 Oh Tonight
Ah Ah Ah Ah Tonight
널 기다릴 거야 너도 날 놓치기 싫을 거야

■티아타 T:ARA

South Korea's four-member girl group debuted on MBK on July 29, 2009.

They are basically close to idol dance music, but they also have a bit of a trot vibe called "Ppongki."[14] T-ara's music style is sophisticated and has a youthful general idol music and a trot feel, which may seem tacky depending on the person, but T-ara has become very popular using this characteristic as a personality.

Due to the aforementioned trot feel and sexy concept [15], there are many uncle fans, and there are quite a few young male fans. Many men are often enthusiastic about girl groups with sexy concepts, and they are optimized to attract uncle fans with trot sensibilities that are eaten by the elderly. In addition, for young male students, the appearance of T-ara gives a lot of the impression of a sexy sister represented by the so-called "sister, I'm dying," so their influx was not small.

In particular, the unit T-ara N4 captivated the elderly with "Country Diary," where you can feel the rural atmosphere, and member Ji-yeon captivated men by appealing her vulnerability with passive lyrics and sexy concepts.

In the early days, T-ara members themselves wanted to have a sophisticated concept like other girl groups, and they couldn't even go out of the hallway well because they were afraid of being compared to other girl groups. However, since reaching its heyday with "Roly Poly," it seems that they have taken advantage of their own retro trot concept and like nicknames such as "President Ppong."

○하북트진, 2영하

반응형

관련글 더보기

댓글 영역