상세 컨텐츠

본문 제목

박영미/나는 외로움 그대는 그리움

90년대음악

by 2영하 2023. 3. 10. 00:56

본문

반응형

박영미/나는 외로움 그대는 그리움

Park Young-mee/ I'm lonely, I miss you

박영미

■ 박영미/나는 외로움 그대는 그리움

박영미/나는 외로움 그대는 그리움


■ 가사

#작사ㆍ작곡 김성호

나는 외로움 나는 떠도는 구름
나는 끝없는 바다위를 방황하는 배
그댄 그리움 그댄 고독한 등대
그댄 저 높은 밤하늘에 혼자 떠 있는 별
사랑하고 싶지만 그대는 아무것도
원하지 않았어 그것이 내마음을 아프게 해
가까이 가면 갈수록 자꾸만 멀어지는
당신의 모습을 바라보며 눈물만 흘리네
나는 외로움 그댄 고독한 등대
그댄 끝없는 동경속에 나를 잠들게 해

나는 외로움 나는 떠도는 구름
나는 끝없는 바다위를 방황하는 배
그댄 그리움 그댄 고독한 등대
그댄 저 높은 밤하늘에 혼자 떠 있는 별
사랑하고 싶지만 그대는 아무것도
원하지 않았어 그것이 내마음을 아프게 해
가까이 가면 갈수록 자꾸만 멀어지는
당신의 모습을 바라보며 눈물만 흘리네
나는 외로움 그댄 고독한 등대
그댄 끝없는 동경속에 나를 잠들게 해
그댄 끝없는 동경속에 나를 잠들게 해


■ About Park Young-mee

In 1989, MBC's 10th Gangbyeon Street.I won the grand prize for the song "I want to forget everything now." It is said to be a song full of R&B's soul, which was rare at the time with its tremendous singing ability, and was likely to win the grand prize even before the broadcast. It's a sophisticated song enough to listen to now, and Fly to the Sky has also remade it.

In 1990, the song "I'm Lonely and You Missed" was a big hit. Since it is such a masterpiece, several singers, including Cho Kyu-chan, Jang Yoon-jung, Burett, and Han Young, will remake it. Among fans, the song "In Dreams" was also a hit.

In 1992, violinist Shim Sang-won, who wrote lyrics by Park Chang-hak and wrote many of Byun Jin-seop's hit songs, released his second album, "Now With You," which won the 1991 Shanghai Asian Music Festival Rookie of the Year, and "Forgetting You" from his third album, "Think Again," released in 1995.

In 1997, he released his fourth album, "Break Up". The signature song is "Sad Promise," and the track "Bad Love" has been remade as Big Mama's hit "Reject."

Although there were no hit songs for a while, she was still a legend hidden among fans and music officials with his sophisticated singing style and explosive singing ability. Although she occasionally appeared in KBS concerts, he did not do much noticeable activities, and then worked as a four-member mixed group called "Forest." After 18 years, he released his album "New Era" in January 2015. The representative song is "The Words in My Heart."

In May 2018, he appeared as a panelist on Defense FM 'I'm Jeon Yuna because I love you'.

In May 2019, he appeared on the rewriting chart show, "Who's No. 1 now?"

Shee appeared with the members of the music club Comance at tvN's music concert <Good Night> in 2020.

June 12th to 19th, 2022 MBC Mystery Music Show. Click on "King of Mask Singer"! I'll take a commemorative photo at the king's seat. She appeared under the pseudonym V and finished second.

반응형

'90년대음악' 카테고리의 다른 글

최재훈  (4) 2023.03.11
이예린/포플러 나무 아래  (4) 2023.03.11
내가 선택한 길  (6) 2023.03.09
박정수/그대품에 잠들었으면  (8) 2023.03.09
내가 너의 곁에 잠시 살았다는 걸  (6) 2023.03.08

관련글 더보기

댓글 영역